Jak poprawnie wykonać brzuszki?

Jak poprawnie wykonać brzuszki?

Redakcja

2016-11-06

brak komentarzy

Ponieważ ćwiczenia stanowią ważny element procesu odchudzania brzucha, warto jest przyjrzeć im się bliżej. Jeżeli zatem zależy nam na pięknym i płaskim, a do tego umięśnionym brzuchu, z lekko zarysowanymi mięśniami, powinniśmy aktywność fizyczną na stałe wpisać do naszego terminarza. Brzuszki są bez wątpienia najpopularniejszymi ćwiczeniami, które na pierwszy rzut oka wydają się proste, ale takie nie są. Większość z nas podczas ich wykonywania popełnia podstawowe błędy i (najczęściej!) niszczy swój kręgosłup. Przyjrzyjmy się im zatem bliżej, poznajmy najważniejsze zasady, by jak najskuteczniej rozwinąć te partie ciała.

Brzuszki – technika

Brzuszki to ćwiczeniem, które angażują praktycznie wszystkie mięśnie znajdujące się w obrębie talii. Aby były wykonywane efektownie i zarazem bezpiecznie, trzeba zadbać o poprawność postawy oraz ruchów podczas ćwiczenia. Prawidłowe wykonywanie brzuszków opiera się na technice skłonów, ułożenia stóp, nóg, rąk oraz tułowia. Liczy się ponadto właściwe oddychania oraz praca mięśni. I tak:

- stopy – powinniśmy postawić je podłodze i wciskać mocno w dół, co pozwoli wyeliminować pracę mięśni biodrowo-lędźwiowych, których praca jest niewskazana podczas brzuszków; ta technika pozwala ponadto na większy udział mięśni brzucha, czyli na większą efektywność

- nogi – w czasie wykonywania skłonów nie powinniśmy napinać mięśni ud i pośladków, ani w żaden sposób przytrzymywać nóg przez osoby trzecie, np. trenera, gdyż w ten sposób zaangażowane będą mięśnie biodrowo-lędźwiowe, a nie mięśnie brzucha

- głowa – jej ułożenie stanowi ważny element tego ćwiczenia; oczywiście najważniejszy jest odcinek szyjny kręgosłupa, którego prawidłowy układ zapobiegnie niepotrzebnemu obciążeniu karku

- szyja i głowa powinny stanowić przedłużenie tułowia; wzrok należy skierować w górę, a nie przed siebie

- plecy – podczas brzuszków plecy w odcinku lędźwiowym powinny być wygięte w łuk i przyklejone do podłoża, co zapobiegnie obciążeniom poszczególnych partii mięśni

- oddychanie – w czasie skurczu mięśni brzucha, czyli podczas unoszenia tułowia należy zrobić wydech, najlepiej ustami, a następnie wdech w trakcie opuszczania tułowia

Liczba powtórzeń brzuszków w dużej mierze zależy od naszych możliwości oraz efektów, jakie chcemy osiągnąć. Pamiętajcie, aby się nie przeciążać!

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin w promocji:
Forskolin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 208 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi